Aminokwasy w diecie i suplementach

Sportowcy, którzy trenują stale i w sposób dosyć wyczerpujący dla organizmu wspomagają się zwykle odpowiednimi preparatami, które dostarczają im niezbędnych składników odżywczych, zwłaszcza, gdy nie sposób zapewnić tego przez codzienną dietę. Potrzebne są odżywki. Podczas wyjątkowo intensywnego wysiłku fizycznego dochodzi do utraty cennych pierwiastków w organizmie, które koniecznie trzeba uzupełniać, by nie doprowadzać do stanu katabolizmu, czyli redukowania białek w mięśniach.

Oczywiste jest, że przede wszystkim trzeba zatem uzupełniać białko, czyli wraz z pożywieniem dostarczać organizmowi produkty bogate w ten aminokwas, czyli mięso, szczególnie drobiowe, ryby, nabiał, także aminokwasy z roślin, białko sojowe i pszeniczne. Uzupełnienie diety w aminokwasy zapewnią także odżywki, które zawierają duże ilości tego budulca dla mięśni.

Popularne ostatnio stały się batony białkowe, które doskonale mogą zastąpić energetyczny posiłek, dostarczając przy tym niezbędną ilość białka. W sytuacji, gdy w trakcie wyczerpującego treningu czujemy się już zmęczeni i nie mamy siły dalej trenować, nie mając zupełnie energii, spożycie pysznego białkowego batona może być doskonałym rozwiązaniem. W dodatku uzupełnienie diety batonem białkowym zapobiegnie możliwym zakwasom, tworzącym się na skutek wydzielania kwasu mlekowego w organizmie pozbawionym odpowiedniej ilości białek. Zatem warto zawsze mieć pod ręką taką bombę proteinową, która zapewni uczucie sytości i da nam odpowiednią dawkę białka.

Nasze rekomendacje

Aminokwasy Olimp BCAA DNA Your Supps BCAA Biogenix
Pełna oferta aminokwasów na Olimp-Nutrition.pl